Ara
8
2012

OpenGL | ES

Merhaba Arkadaşlar;
Bu dönem aldığım bilgisayar grafiği dersinden sonra bu konuyla ilgilenmeye başladım.Ödev yaparken de merakım daha fazla arttı ve araştırma yapmaya başladım.OpenGL ES kütüphanesinden kısaca bahsedip küçük bir uygulama yapıp konuya giriş yapmayı planlıyorum.Evet artık başlayabiliriz:)
OpenGL, Open Graphics Library (Açık Grafik Kütüphanesi) anlamına gelmektedir. OpenGL ES (OpenGL for Embedded Systems – Gömülü Sistemler için OpenGL) ise, OpenGL’ in gömülü sistemler için geliştirilmiş olan sürümüdür. Kâr amacı gütmeyen şirketler birliği olan Khronos Group Inc. tarafından yönetilmektedir.
Cep telefonları, PDA’ lar ve oyun konsolları gibi mobil cihazlarda 2D/3D grafiklerin çizimi için kullanılan OpenGL ES, programlama dili ve platform bağımsız olarak kullanılabilmektedir.  OpenGL ES’ in, 1.0, 1.1 ve 2.0 olmak üzere üç adet sürümü bulunmaktadır. Bu sürümlerin hepsi Android işletim sistemi tarafından da desteklenmektedir.Ayrıca 3.x sürümü de çıkmıştır. OpenGL ES 1.0/1.1 sürümleri Android 1.0 sürümünden itibaren desteklenirken, OpenGL ES 2.0 desteği, Android 2.2 sürümünden itibaren verilmeye başlanmıştır .
OpenGL ES 1.x ve 2.x versiyonları arasında performans,cihaz uyumluluğu,kodlama,grafik kontrolü gibi farlılıklar bulunmaktadır.Bunlara dikkat ederek versiyon seçimine karar verilmedir.
•OpenGL ES, mobil cihazlar üzerinde iki ve üç boyutlu grafikler içeren yazılımlar ve oyunlar geliştirmek için iyi bir altyapı sunmaktadır.
•Teknolojinin ilerlemesi ile, Mobil Cihazlar üzerinde daha hızlı, gerçekçi ve karmaşık sahnelere sahip grafik yazılımları geliştirilebilecektir.
•OpenGL ES ve benzeri grafik arayüzlerinin gelişimi ve kullanımının yaygınlaşması ile 3D grafik içeriği, mobil yaşamın da ayrılmaz bir parçası durumuna gelebilecektir.
Üç boyutlu etkileşimli grafikler mobil cihazlarda da oyunlar ve eğlence sektörünün yanında, eğitim yazılımlarından tıp ve mühendislik uygulamalarına, simülasyonlardan arttırılmış gerçeklik uygulamalarına kadar birçok alanda kullanım potansiyeline sahiptir ve yazılım kalitesini, anlaşılırlığını artırmaktadır
Neden OpenGL ES öğrenmeliyiz? 
OpenGL ES öğrendiğiniz zaman çeşitli platformlarda etkileyici grafikler yapabilirsiz.Mobil oyun geliştirme veya web grafik geleceği ile ilgiliyseniz, o zaman kesinlikle OpenGL ES öğrenmek isteyeceksiniz.

Yazar Hakkında

5 adet yazısı bulunuyor..

Print Friendly